Tröttheten och huvudvärken

Idag är jag då i v.5+6 alltså sista dagen i v.6. Har under veckan kännt mig extremt trött och haft svårt att sova. Känns inte alls bra, men det är pga. den stora hormon omställningen och alla extra hormoner som man blir så trött, är även trött under dagarna vilket också är vanligt. Får trösta mig med att det troligen inte kommer att vara så här under hela graviditeten utan att det bör avta till 2:a trimestern. Ska försöka ta en extra powernap så ofta jag kan..

Huvudvärk har jag haft dagligen, känns som huvudet ska sprängas vissa dagar, medans det är lite mindre andra dagar. Känns som man inte riktigt kan koncentrera sig på tex. skolarbete pga. detta. Men det lär försvinna med tiden.

Andra symptom jag haft är irriterad för små saker, särskilt på min pojkvän. Känns inte så kul men kan inte göra nått åt det. T.ex. om han lagar mat o inte är säker på vad han ska göra härnäst så kan jag bara bli irriterad o säga att han får tänka själv osv. Sen efter ett tag känner jag mig lite dum och är jätte snäll igen..

Har också haft molvärk i magen det är något jag särskilt får om jag böjer mig långt ner. Har också känt att jag är hungrigare nu och kan äta mer, men inte feta saker tex. hamburgare. det blir jag bara äcklad av samma om jag äter för mycket godis. Och nu är förmycket godis inte så mycket godis.

Har också haft grymt svullen mage/tarmar efter måltid och på kvällen när jag har ätit som mest ser jag nästan ut att var i v.16-17 kanske..

Imorrn byter jag vecka så då kommer det ett inlägg om det, ska också boka tider då så skriver säkert om det med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback