Föräldragruppen, första besöket.

Idag var det då dags för den första föräldragruppen på vårdcentralen. Var lite nervigt att gå dit men det gick bra, Robin kom lite sent eftersom att han jobbade innan.

De som var där hade bf ungefär samtidigt som jag, men de flesta hade efter mig. Dock i juni. Sen var det ju inte direkt nån i min ålder men de var iaf trevligt folk så de e alltid något. Barnmorskan pratade om förlossninmgen den här gången, hur det går till, vilka skeden som det är osv. Väldigt bra att få information direkt, o kunna ställa frågor om man undrar något. Sen fick vi diskutera tjejerna för sig o killarna för sig, om vad vi tycker om förlossning o så. Till sist blev det att se en kort film om förlossningen, fick också en bok som heter "Leva med barn" den verkar vara bra.

Nästa gång blir nästa vecka och då ska vi besöka förlossningen, tyvärr jobbar Robin så då får jag komma själv men huvudsaken är ju att jag får se hur det är där.


Boken  som man fick :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback