London dag 1

Tänkte skriva lite om Londonresan, kom hem igår kväll och då orkade jag inte sätta mig och blogga. Börjar med dag 1 dvs i fredags :)

Klev upp vid 4 tiden för att hinna klä på oss och göra oss redo för färd mot arlanda, åkte vid 5 tiden. Väl framme vr det baratill att checka in och sen satte vi oss för att äta lite frukost innan planet skulle gå. Kände mig lite småstressad som jag alltid gör när man ska resa och man inte sitter på planet.

Flygresan till Gatwick gick utmärkt bra och Melvin var så snäll hela tiden, han fick så många blickar på sig vår lilla charmör! När vi skulle gå av var det flera som sa till oss att han var så söt o snäll osv. :)

Väl ute i planet kändes det så konstigt att äntligen vara i England, som vi hade längtat. Gick för att hämta ut vårat bagage och vagnen och det var verkligen mer säkerhetskontroll än vi har i Sverige. När vi hämtat bagage och vagn passade jag på att gå på toa innan vi skulle ta oss in till London. Toaletten var superfräsch och jag blev så förvånad då man är van att offentliga toaletter är äckliga.

Köpte sen tågbiljetter och åkte med Gatwick-express tåget in till London, var riktigt smidigt och det tog bara 30 min! Väl framme var det bara att försöka leta sig till hotellet, var inte så svårt däremot var det endel trappor här och var så vi fick hjälpas åt ner med vagn o väskor sen var det många som ville hjälpa oss med :-)

Åkte sen med tunnelbanan till Westfields köpcenter som var enormt. Har för mig att det finns över 250 butiker där, var superfräscht. Orkade inte gå igenom hela köpcentret eftersom vi hade packningen med oss. Gjorde en egen mjukisapa till Melvin på build-a-bear shop samt åt god "frozen yoghurt" på Snog "cafeet". Skulle köpa en ny foundation till mig inne på Boots affären, visste inte vilken färg som passade mig så fick hjälp av en trevlig tjej. Slutade med att hon hade gett mig en hel sminkning :)

Gick och köpte lite dricka innan vi åkte tunnelbanan tillbaka till hotellet igen :) Checkade in och tog det lugnt en stund innan vi gick och kikade lite på Oxfordstreet och åt middag på Pizza Hut, så gott med lite varm mat efter en lång dag!

Måste på hotellrummet resten av kvällen samt gick och la oss tidigt eftersom vi ville utnyttja lördagen till fullo!


Bilder från dagen:
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback