London dag 3

Här kommer inlägget om vår sista dag i London. Dvs söndagen.

Klev upp i god tid och gick ner till Pret a manger för att äta lite frukost, gott och mättande även denna gång. Sen gick vi tillbaka till hotellet för att packa ihop väskorna och försöka få lite ordning på alla kläder och saker vi handlat. Kollade också igenom rummet för att se att allting vi hade med oss dit kom med hem. Åkte ner till Lobbyn för att checka ut och förvarade sedan väskorna på hotellet för att gå en sväng till Selfridges innan vi skulle åka till köpcentret vid tågstationen. Men tydligen så hade det stått fel öppettider på deras hemsida för när vi kom dit var det nästan 2 timmar tills de skulle öppna.

Gick tillbaka till hotellet och hämtade väskorna för att försöka ta oss till stationen istället. Blev tillfrågade om vi ville ha dit en taxi men sa att vi tar bussen. Sen kom en annan från hotellet och sa att det skulle ta längre tid med bussen idag då en väg var avstängd. Aja tänkte vi, det gör inget för vi har gott om tid så vi ställde oss vid busshållplatsen för att vänta på bussen mot Victoria station. Då bussen kom ville Robin försäkra sig om att bussen skulle gå till stationen så han frågade, då visade det sig att bussen inte alls skulle gå dit idag på grund av den stängda vägen och att vi skulle prata med några värdar från bussbolaget för att få hjälp med att välja rätt buss.

Tog oss efter många om och men till Victoria station (med hjälp av tunnelbanan). Gick runt o kika i ett par butiker innan vi tog oss med Gw-express tillbaka till Gatwick för hemresa. Man kände tydligt att man inte var redo att lämna London egentligen så man längtade tillbaka redan under tågresan. PÅ Gatwick checkade vi in våra väskor direkt och gick sedan till avgångshallen. Det var så smart att man fick ta med barnvagnen hela vägen till flyget där, vilket var jätteskönt. Innan vi gick till gaten passade vi på att shoppa lite till samt mata Melvin.

Flygresan hem gick smidigt och när vi var framme på Arlanda åt vi lite kvällsmat edans vi väntade på pappa som skulle hämta oss. Det var en helt underbar resa och absolut inte sista gången vi åker dit. Dessutom kan jag absolut tänka mig att flyga fler gånger med Melvin. Det som är planerat i resvög justnu är Teneriffa i slutet av januari :)