Frisörbesök, fika och pepparkaksdeg

Dagen började tiidigt för min del eftersom jag ju blev klarvaken :/ Satt med bloggdesignen o myste med Melvin samt tittade på TV, såg lite på luciafirande med. Åkte sen till stan för att bli klippt hos min frisör :) Tunnade ur håret massor samt toppade, så skönt att ha det gjort.

Efteråt åkte jag hemåt och pussade lite på Melvin o sen vidare hem till Jeanette med son på fika :) Var kul att komma hemifrån och trevligt att sitta och prata ett tag! Efter att vi varit där åkte vi hem o så sov Melvin en stund, under tiden gjorde jag ett halsband som farmor ska få i julklapp samt gjorde en fiskgryta till Melvin. Åt middag och lät Melvin smaka lite av maten jag gjort, han tyckte att det var smaskens! Skönt att man lyckades med det så att jag har något att gå på nästa gång.

Har efter det hunnit med att natta Melvin, sitta lite vid datorn och göra pepparkaksdeg. Jäklar vad med deg vi har, gjorde på 2kg(!) mjöl, så nu är det bara baka, baka, baka pepparkakor. Tänkte dock ge lite pepparkakor till syster sen då vi inte kommer hinna äta alla själv.

Nu ska vi bara ta det lugnt innan sängen kallar. Hoppas ni alla har haft en trevlig Lucia dag :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är gullig du :) synd att jag inte kan vara med och baka bara!

2011-12-14 @ 04:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback