Bm-besök :)

Idag var det äntligen dags för bm-besök då :) Så skönt att få kolla att allt ser bra ut! Pratade om lite alltmöjligt bland annat foglossning och sammandragningar. Tog blodprov o kolla andra saker.

Dagens mått/resultat:
Graviditetsvecka: 26+2
SF-mått: 23-24cm (Strax under medelkurvan)
Järnvärde: 111 (Bör ligga på minst 120)
Blodtryck: 130/70 (Samma som på inskrivningen)
Bebisens hjärtljud: 154

Allt utom järnvärdet såg alltså bra ut, ska börja med järntabletter nu för att få upp värdet då de vill att man ska ha en bra järndepå inför förlossningen sedan.

Fick också reda på blodgrupp, jag tillhör A+



Min sf-kurva, de lila prickarna är alltså mina mått


Kommentarer
Postat av: Marie

Det var samma för mig när jag var hos BM. Allt såg bra ut, järnvärdet såg ok ut men inte tillräckligt så har börjat sätta i mig de där tabletterna nu - magen är jäääätteglad......not..=P



Fin vagn förresten! Sån som vi tänkte köpa från början =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback