Påskdagen och Annandagpåsk

påskdagen började vi dagen allmänt lugnt, men sen drog en rejäl städning och rensning igång här hemma. Medans jag och Robin rensade och städade som mest så var Melvin med sin morfar på promenad. Hann med ommöblering samt fixa så Melvin fick sitt rum med alla leksaker också.

Väl klara så gjorde jag iordning efterrätten till kvällens middag, chokladägg fyllda med vitchokladmousse :)
Sen göra sig klar inför att gästerna skulle komma, påskmat och efterrätt som var riktigt gott :)

Sen blev det tv tittande och så lugnt innan jag gick mot sängen.

Annandagen började lugnt, Melvin fick leka lite på sitt rum innan frukost. Sen började rensning av massor av gamla urrivna recept från tidningar, slängde mer än hälften!! Helt sjukt hur mkt som sparats. Efter lunch kom syster med sambo hit så syster fick ta hand om sina saker.

Pratade och tog det lugnt innan även min bror kom och rensade sitt o så tillsist pappas särbos barn. Därefter umgicks vi lite till innan det var dags för god middag, fläskfilé med täcke av skinka, greveost och soltorkadetomater :)

Efter det lite rulltårta. Pratade lite mer och så vips var klockan mycket och alla åkte hemåt igen. Gick och la mig rätt tidigt så man skulle få lite extra sömn.




Sötnosen på påskdagen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback