Måndag & Tisdag - Halt!

Måndag: Halt var bara förnamnet på måndagsförmiddagen när jag och sötnosen skulle åka in till stan för att handla lite mat till veckan.  Kom hem strax före lunch och då blev det att fota lite 18 månadersbilder och sen lunch innan vi gick mot bvc där vi hade tid. Var sviningt kallt ute, -20 stod termometern på så Melvin satt inbäddad i varmåkpåse och overall i vagnen o så varma vantar och mössa såklart.
 
Jag passade på att testa nya skorna som faktiskt höll kylan borta riktigt bra :) Kontrollen gick iaf bra och efter att sprutan var tagen så bäddade jag ner Melvin i vagnen så att han fick sova middag, hämtade också ut paketet med Melvins andra Nalle puh låda :) Hem och fixa samt ta det lugnt medans Melvin sov ytterligare en timme i vagnen. Lagom till att Melvin skulle få lite mellanmål kom Robin hem :)
 
Lagade lite mat, sen var det myskväll hemma
 
Tisdag: Mysmorgon framför tvn och julkalendern. Sen åkte vi till Gränby C där vi bland annat köpte en julklapp och fjärrutlösare till kameran. Var svinhalt och ännu värre än tidigare, bilen sladdade runt hela första rondellen och då körde jag ytterst sakta. På motorvägspåfarten kunde jag inte komma upp i högre fart än 50 eftersom det var för halt, fick köra ut och fortsätta öka farten sakta.
 
När vi kom vid samma hala rondell på vägen hem saktade jag av ytterligare men fick endå sladd så jag åkte in i rondellen och fick fortsätta runt. Nä fy säger jag bara, blir inget mer bilåkande än nödvändigt framöver. Hem och äta lunch, sen bakade jag en saffranskaka medans Melvin sov middag.
 
Robin kom lagom tills att jag nästan skulle börja göra middag, såg tv en stund och sen lagade jag mat medans han busade med Melvin. Maten var väldigt uppskattad av Melvin som åt massor :) Gjorde Mexikanskkorvgryta med ris.
 
Efter maten bakade jag lite kolakakor med kardemumma, och så myskväll framför tvn igen :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback