Lördag - Heldag i Stockholm

Dagen började vid 6 för mig så Melvin hade somnat om igen, jag skulle egentligen gå upp kl. 7 hade jag tänkte men tyckte inte att det var någon idé att lägga sig och sova igen en så kort stund. Klev upp och duschade samt gjorde mig i ordning, förberedde det sista som skulle med i skötväskan till Melvin och åt en smörgås.

Sen vaknade Melvin och då var det bara försöka hinna på med kläder på honom samt byta blöja 2 gånger då han såklart bajsade strax innan vi skulle gå ut till bussen. Kom iaf med bussen vid 9 och åkte då mot Uppsala C. Där blev det ca 30 min väntan på tåget, köpte mig en bulle samt fanta och såg till min förtjusning att de tagit in smaken "Strawberry Kiwi" som special edition! Älskar den smaken och den finna bara utomlands annars!

Kom med tåget som var hyfsat fullt, var en dubbeldäckare så jag kunde smidigt och lätt bara rulla vagnen rakt in. Dock blev det proppfullt när det stannade och plockade upp fler passagerare vid Arlanda. Väl framme mötte jag upp en av de mammorna som skulle med på träffen samt hennes man och dotter. Tog t-banan och sen försökte vi hitta till lokalen, lättare sagt än gjort måste jag säga men tillslut så hittade vi :)

Väl där så umgicks vi, åt god mat som alla tagit med sig, fikade och hade det allmänt trevligt :) Kom inte därifrån förräns efter kl 16. Tog bussen och sen blev det en kortis på Åhlens city då jag endå inte skulle hunnit med tåget som fick vid 17, gick till centralen och köpte biljett till tåget samt åt en pizzaslice medans jag väntade på tåget i sällskap med Maria hennes man och dottern. Fick hjälp på tåget också, vilket var toppenbra då det var flera trappsteg upp.

Väl på tåget fick Melvin middag i form av ersättning och sen började tåget åka. När vi var jättenära uppsala höll han på att somna så var tvungen att ta honom i famnen då han bara skulle bli ledsen om han blev väckt igen för att sättas i bilen. När vi åkte bil var det samma visa, bara hålla på att prata o busa och greja med honom för att han verkligen inte skulle somna.

När vi kom hem fick han pyjamas, ny blöja sen gröt o godnattsaga och så somnade han. Vi åt mat med syster och hennes sambo :)

Såg melodifestivalen lite men lyssnade knappt på låtarna, dock var iaf Lisa Miskovsky bra tycker jag. La mig innan kl 22 då jag var dötrött!

Melvin , Melvin och Sixten


Sandra & Leon , Ellie


Thor, Melvin & Idun samt Therese i bakgrunden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback