Koll på fl

Var in på koll på förlossningen idag efter att först ha pratat med bm på vanliga mvc,  då jag känt en viss oro för bebis storlek med tanke på sf mått, fick rådet att prata med fl. Sagt och gjort ringde jag dem och de tyckte jag skulle komma in iom att mini har varit ganska lugn också.
 
Lämnade av Melvin hos syster och lilla T och så åkte jag dit, först ctg kurva som såg bra ut, mini vaknade av oljudet och rörde sig ;) Sen gjorde en läkare ultraljud för att kolla fostervatten, fråga om storlek men nej hon kunde inte kolla det minsann. Inte kul när jag ville ha det kollat, men sen skulle de ta en till ctg kurva o låta en annan läkare kolla o då ville den läkaren vara behjälplig med att titta på bebisens storlek. Tack o lov säger jag annars skulle jag få vänta nästan 2v och ta upp det igen på bmbesök.
 
Visade sig som jag trodde att bebis inte är superstor direkt, ligger -15% i tillväxthämning, ska tillbaka på ett nytt tillväxtultraljud om 2 veckor för att se att h*n växer enligt sin kurva. Måste säga att mini är ett passande smeknamn ;) Men iaf så såg det bra ut i övrigt så inget att oroa sig för
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback