Torsdag - Lugn hemma dag

Dagen började lugnt, frukost och sen leka, sötnosen ville busa massor. Därefter satt jag och gjorde iordning en lista på vad jag ska kolla på på Gekås nästa vecka när vi ska dit. Mestadels var det att sitta och välja ut alternativ på duplo som vi kan tänka oss att köpa till Melvin och så sitta och hitta priserna på internet så vi vet hur mycket det skiljer och så. Alltid bättre att ha det svart på vitt så behöver man inte bli osäker när man väl står där.
 
Finns massor av fint som jag skulle kunna tänka mig att ge honom i julklapp men det han har visat intresse för är bla. Lego. Sen lär det blir mer saker också men det behöver inte bli ett överflöd bara från oss föräldrar eftersom det är fler som vill köpa åt honom, ska hjälpa både min syster och mamma med att köpa till Melvin på Gekås just för att man får mycket mer för pengarna.
  
Nog pratat om julklappar ;) Sen har jag och Melvin myst i soffan och läst bok, pusslat och såklart busat massor. Melvin har åkt runt på sina bilar och hängt efter sin morfar mest hela dagen. Har också slagit in första julklappen till Melvin som inköptes på förra veckans mässbesök.
 
Gjorde god middag, nachogratäng med sallad och nacho chips. Enkelt men endå så gott!  Tv-tittande och mera mys innan sötnosen skulle sova, han bökar massor i sin säng för att försöka få den som lägger honom att ge mer uppmärksamhet så han ska slippa sova ;) Men det går vi inte på, när han ser att vi ligger alldelles lugnt och stilla så brukar han snart lugna sig lite och hitta en bra sovställning.
 
Tittade på tv och låg med varm vetekudde för att lindra min onda rygg, det var verkligen en riktigt jobbig smärta men man kan inte ta smärtstillande jämt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback