Nya skor till Melvin

Idag blev det inköp av nya skor till prinsen, behövs defintivt till sommaren. Ska dock behålla lappar kvar på både stövlar och sandaler ett tag till så vi ser innan öppet köp tar slut att de inte börjar bli trånga redan då utan då blir det byte till större storlek

Fredag - Familjemys-dag

Blev en riktigt mysig fredag här hemma, tog det lugnt och bara njöt av att vara tillsammans hela familjen för en gångsskull :)

Bakade en kladdkaka och var ute på en kortpromenad när det regnade så Melvin fick somna i vagnen. Sen lekte vi med sötnosen, tvättade och fixade.

Gjorde iordning Tacos på kvällen och hade tacomys framför tv'n. Därefter var det läggdags för Melvin.

(Bild från google)

Shopping från London, del 1 Smink och Accesoarer

Tänkte visa vad jag köpte i smink och accesoarväg i London :)

Duschgel/Bubbelbad & Läpp-pensel

Ögonskuggepalett, 2 Essie nagellack, Ögonskugga och ögonprimer

Örhängen närbild, och ett av nagellacken

Örhängen, navelpiercings, armband + berlocker, ring, klocka & hårsnoddar allt från Primark/Claries

Glitter eyeliner, Foundation, Läppstift, Deo, Schampoo och inpackning från Boots/Superdrug

Väska från Forever 21

Torsdag

Dagen började vid 07 då jag började fixa inför dagen, åkte redan vid 09 till stan för att tanka bilen och sen vidare mot Katrineholm och hem till Sandra med familj :) Bilresan gick bra och Melvin sov 1,5 timme, sista biten var han vaken men glad.

Väl framme åt vi lunch och sen blev det lek, mys med lilla Lola, äta efterrätt och ha det allmänt trevligt :) Så kul att träffas igen :)

Åkte hemåt vid 15.30 då Melvin fått i sig middag, dock så ville han ej sova så länge på vägen hem och sen var han inte alls glad. Var inte lätt att underhålla och köra samtidigt vill jag lova. Åkte hem till min mamma när vi endå var ute så Melvin fick träffa mormor en stund, när Melvin fått ersättning åkte vi hemåt då det var hans läggnigstid.

Väl hemma lyfte jag över honom till sängen och hjälpte honom att somna om. Tittade lite på tv odch tog det lugnt innan även jag drog mig mot sängen.

Glad Melvin får lunch, Söta lilla Lola sover gott :)

Levicia och Melvin leker på Leviciasrum :)

Melvin leker <3

Stora & lillaprinsessan :)

Storasyster och lillasyster :)

Onsdag

Idag gick vi upp vid 8 tiden, 2 timmar senare åkte vi med bussen mot stan för en mamma-bebisträff hemma hos Sandra :) Alltid lika trevligt och denna gång var vi endast 5 mammor & 6 bebisar, lugna gatan med andra ord. Skönt att det var lugnt med såklart även om det är kul när alla är med!

Efter träffen åkte jag och Melvin ner till centrum igen med Emma & tvillingarna för att kika lite, jag köpte inget denna gång men det var kul att kika lite också :) Vädret var inte på topp idag utan det regnade på, dock så spred sig "doften av sommar", tycker att det luktade precis som på sommaren när det regnat.

Åkte hemåt och gav Melvin mat, sen hade vi en lugn kväll med lek och mys innan han skulle sova. Åkte sen bort och skulle tanka bilen medans Robin la Melvin. Dock gick det inte så bra eftersom de tydligen tillfälligt stängt av pumparna. Blir att åka tidigare till stan imorgon för att hinna med tankning helt enkelt.

Imorgon bär det av till Katrineholm för att träffa Sandra med familj :) Ska bli mysigt och väldigt spännande att också få träffa nytillskottet i familjen, Lola.

Nu ska jag sova.

Sötnosen när vi väntade på bussen

Tisdag

Blev en riktig hemmamysdag, det behövdes verkligen då man inte alltid kan vara ute och fara. Riktigt mysigt hade vi det hela dagen, tittade tv, lekte och myste :)

Melvin var superduktig med klosslådan och förstod hur man skulle göra när jag visade honom! Musses klubbhus är något han gillar på tv´n, tror det har med att göra att det är så färgglatt och fint hela tiden samt musiken som spelas.

Till middag blev det enkelt, prinskorv, köttbullar och potatismos. Melvin fick smaka lite prinskorv utan skinn innan vi stekte och det var en hit :)

Såg lite tv och tog det lugnt resten av kvällen.

Tulpaner :)

Tagna 9 mars 2012

Måndag

Dagen började lugnt, efter att Melvin fått lunch åkte vi och hämtade syster på jobbet & sen till Barnens hus för att beställa vagn. Det visade sig att de på morgonen fått in en leverans med rätt färg så fick med vagnen direkt o så beställdes bara fotsack.

Åkte sen över till Ikea för lite lunch innan vi fortsatte umgås hemma hos syster ett tag, blev också att gå ut och gunga en sväng med sötnosen :) In och ge middag till Melvin och sen åkte vi till Maxi där vi skulle handla mat.

Väl hemma igen var det middagstid för oss vuxna så då blev det lite korv i ugn. Efter det så var det gröt och mys för Melvin innan han somnade gott för natten.

Ny vagn :)

Sålde Brio Singen då den kändes för skranglig, blev den Emmaljunga Scooter-s istället i färgen PP Black, köpte den igår och älskar den redan <3 Märks att det är kvalité!

Gunga, gunga, gunga..

Här kommer ett par bilder på en gungande & glad prins i söndags :)

Lördag & Söndag

Tänkte skriva lite om vad vi hittade på under lördagen och söndagen.

Lördag Efter att ha sovit ett par timmar vaknade Melvin, underbart att få lyfta upp honom och gosa! Han såg jätteglad ut dessutom när han såg mig :) Gav Melvin mat och sen låg vi kvar i sängen nån timme till. Sen gick vi upp så Melvin fick leka och så kikade vi på tv.

Robin hade åkt till jobbet ganska tidigt så vi passade på att mysa inne underdagen, packade upp lite från resan och tog det allmänt lugnt. Melvin lyckades bli slickad av hunden ett par gånger och han tyckte väl inte direkt om det.. Till kvällen åt vi fajitas och sen blev det bara mys!

Söndag Jag & Melvin var ensamma igen, men Melvin var inte på sitt bästa humör precis så till eftermiddagen när det slutat blåsa så mycket ute gick jag på en promenad med honom. Det hjälpte verkligen, han älskar att se sig om!

Innan vi gick hem så gick jag förbi ett dagis så att han fick gunga, vi var där och gungade i nästan 20minuter då han skrattade och skrattade :) Väl hemma var det dags för middag och sen sovapå det för prinsen. Då passade jag på att ta det lite lugnt och kolla en sväng på datorn.

Efter det så lekte vi  tills det var läggdags för Melvin. Därefter åt vi middag, bestående av våfflor då det var våffeldagen :)

Busungen som ställde sig under bordet & coolingen på promenaden :)

Stor bildbomb från Londonresan!

Varnar för lååångt inlägg ;)

Londonresan

Tänkte skriva om Londonresan nu då :)

Onsdagen började riktigt tidigt, gick upp redan 03.45 för att hinna göra mig redo för att hinna med tåget till Arlanda. Var framme på Arlanda strax efter 05 tiden och där mötte jag mamma, vi checkade in och sen kikade vi i taxfreen och åt frukost innan det var dags att borda flygplanet.

Flygresan gick toppenbra och vi var framme före utsatt tid, extra plus att man hade gratis wi-fi internet ombord så man kunde sitta och slösurfa lite.

När vi kom fram så var det passkontroll och bli fotade innan vi hämtade väskorna. Sen köpte vi med oss lite brunch bestående av mackor och dricka. Tog Gatwickexpress in till London, smidigt och snabbt! Sen hittade vi ganska direkt vår buss som vi skulle ta till hotellet och så rullade det på. Checkade in och lämnade väskor och så började shoppingen!!

Först blev det en koll inne på Primark för att se vad de hade att erbjuda så vi visste vad vi skulle köpa senare. Sen var vi in på diverse butiker och shoppade. Blev en sväng på Westfield shoppingcentre efter det, hittade endel saker där och åt en varsin frozenyoghurt. När vi var tillbaka vid Marble Arch var vi bara upp på rummet en kortis innan vi gick till Pizza hut för en sen middag.

Efter middagen så tog vi det lugnt på rummet och gick och la oss ganska direkt. Kändes konstigt och tomt utan min lilla sötnos <3

Torsdagen klev vi upp redan 06.30 för att hinna med att duscha och göra oss klara samt äta frukost på Pret-a-manger innan Primark öppnade.

När vi hade ätit frukost och kommit över vägen till Primark så såg vi att de öppnade 30 min senare än vi trott så blev lite sminkshopping på Superdrug så länge.

Sen började vår vilda shopping på Primark, provade massor innan det blev fullt med folk och sen handlade vi och handlade o handlade lite till. Handlade för typ 170pund där inne men då fick jag med mig bla. 3 jeans, 3 shorts och massor av annat. Vi var på Primark i hela 4 timmar så efter vi varit där så var vi tillbaka med kassar på hotellet och sen var det lunchdags!

Efter lunch var vi ute och gick läänge, först ner till Piccadilly och så vidare ner via St:James park till Bigben & Houses of Parliament. Underbart fint överallt, parken var helt grön och träden hade knoppar. Att få Sen Bigben & Houses of Parliament var häftigt, så otroligt fint!

Därefter var vi supertrötta i ben och fötter så då tog vi bussen tillbaka för lite vila på hotellet innan middagsdags. Blev Pizza hut än en gång men denna gång delade vi på en tunn pizza. Efter det så tog vi det lugnt på hotellet med lite cupcakes och te innan vi somnade gott. Givetvis saknade jag mina prinsar!

Fredagen: Började dagen med en dusch och sen började vi packa ihop sakerna i väskorna och göra oss helt klara så vi kunde gå och äta frukost och fortsätta shoppa lite.

Efter frukost och lite mer shopping så gick vi och checkade ut samt lämnade väskorna och så shoppade vi det sista innan vi köpte lite dricka och salta kex och satte oss i värmen i gräset vid Marble Arch och bara njöt! Gick även över till Hyde Park för att kika lite men insåg snabbt att vi inte skulle hinna gå långt i parken så då vände vi och gick för att ta lite fler foton innan det var dags att hämta väskorna på hotellet och ta oss med buss till Victoria station. Hade gott om tid på oss men kände att det inte gjorde något om vi fick vara på flygplatsen lite längre så vi kunde ta det lugnt i taxfreen.

Tog tåget dit och checkade in, igenom säkerhetskontroll där det pep om mig så en kvinna fick visitera mig men sen var vi iaf klara så då gick vi och shoppade taxfree :) Köpte parfym, foundation och mascara i taxfreen till toppenpris!

Efter det lite mat och sen hålla koll på vilken gate planet skulle gå ifrån, fick inte veta förrän typ 20 min före avgång så stressade bort dit där det var lång kö. Inne på planet var alla så sega som vanligt, ingen förstod att man skulle ha 1 handbagage framför sig om man hade 2 el. flera så att det skulle gå smidigt. Kom tillslut iväg iaf och kom tillbaka till Arlanda i tid.

Väntade typ 2 minuter på bagaget och sen blev vi upphämtade av mammas man, fick sen skjuts hem.

(Bilder kommer imorgon)

På flyget

Hej! Sitter på flyget nu med mamma. Beräknas landa om ca 30 min på London-Gatwick flygplats. Flygresan har gått bra och vi slapp ha någon bredvid oss. När vi kommer fram tar vi Gatwick express Ib till London :)

Tisdag - Mamma-bebisträff och packning

Idag var vi på mamma-bebisträff ett par timmar, innan dess hade jag hunnit duscha också eftersom jag klev upp kl 7. Blev klarvaken av Melvin.

Efter mammaträffen där vi blev bjudna på lunch och efterrätt så åkte vi till resecentrum där jag skulle köpa tågbiljett som jag ska ha imorgon till Arlanda. Sen hemåt för att ge Melvin mat och fortsätta packa. Gjorde middag och sen har jag & Melvin myst hela kvällen!

Har äntligen packat klart så nu ska jag måla naglarna samt betala in en räkning innan sängen kallar, tidigt ikväll men ska upp redan 03.45 så det behövs. Kommer sakna Melvin grymt mycket men får säkert toppendagar i London :) Återkommer här i bloggen i helgen :)

Måndag - Tandställning och träffa syster

Dagen började med lite mysigt i sängen, så underbart att ha gullungen hos oss på morgonen. Dock blir han snabbt rastlös och börjar härja runt så man är rädd att han ska ramla ner och göra illa sig.

Åt frukost och lekte med sötnosen, sen var det helt plötsligt dags för Melvin att äta lunch innan han och jag åkte med bussen till stan för att träffa syster. Skulle kika på lite olika saker där samt gå till tandläkaren och få tandställningen ditsatt. Tandläkarbesöket gick bra men var lite läskigt efteråt när man skulle äta lite för jag trodde att det skulle lossna någon bit av tandställningen hela tiden.

Växlade pengar till Londonresan på Forex och sen följde syrran med oss hem en stund och myste med Melvin. När vi sen åkte till Maxi för att handla mat så lämnade vi av syster på vägen :) Efter handlingen var jag in jättesnabbt på Gränby C för att köpa en mätsticka för fot/sko att ta med till London.

Väl hemma var det bara tv-mys när Melvin hade somnat.

Helgen

I Fredags var vi hemma hela familjen och myste, så härligt att ha Robin hemma också. Åkte till stan en sväng också och kikade på vagnar samt köpte tavelramar på Ikea till förstoringarna jag beställde på Melvin. På kvällen gjorde jag baconinlindad kycklingfilé i ugn med pommes. Sen tittade vi på tv och åt lite gott samt passade på att sitta lite vid datorn.

Igår Lördag började Robin tidigt på morgonen på jobbet så på förmiddagen var det bara jag och Melvin här hemma. La köttet inför kvällens mat i marinad medans Melvin kröp runt. Han var verkligen överallt och ingenstans hela tiden så det var full rulle kan man lugnt säga. På eftermiddagen kom syster med sambo på besök och fikade :) Trevlans att få lite besök och då hade även Robin kommit hem.

Grillade rostbiff i skivor till middag, premiär grillning för iår! Blev jättegott, till det hade vi potatissallad och kryddsmör. När vi ätit var det Melvins tur att få kvällsmål innan han skulle sova.

Idag så började Robin tidigt igen och jobbade dessutom över så jag och Melvin var ensamma enda tills eftermiddagen. Idag var det vääldigt mycket gnäll så fort han inte fick vara på det han ville = saker han inte ska leka med. När Robin kom hem fick jag sitta och ta det lugnt en stund medans Robin tog hand om Melvin.

Hoppas att denna fas/period snart är över för det är ingen höjdare. Tur att han är så underbar endå min prins <3

Lagade fläskfilé med currysås, banan och ris till middag. Riktigt gott och enkelt! Snart så ska jag lägga mig så jag får min sömn innan lilla hjärtat vaknar.

Vad har ni hittat på i helgen?

Busen Melvin

Min alldeles underbara och charmida busprins <3

Onsdag & Torsdag

Tänkte sammanfatta vad vi hittade på under Onsdagen och Torsdagen denna vecka.

Onsdagen började med en hyfsat lugn morgon, bestämde att jag och Melvin skulle följa med på mamma-bebis fika inne i stan så gjorde oss klara och åkte in dit. Blev ett par timmar där, ingen shopping för min del men det var trevligt endå.

På kvällen var det allmänt mys och så va vi in i stan och storhandlade mat, välbehövligt! Väl hemma var det sängdags för Melvin iprincip och matdags för mig och Robin. Åt varma smörgåsar.

Torsdagen så var det hemmamys som gällde, Robin jobbade endel och jag och Melvin busade runt här hemma. Riktig buskille vi har fått nu, allt som inte är hans är som roligast ;) Kokade också ett lass med köttfärssås och pasta till Melvin så jag hade till frysen.

Lekte under eftermiddagen och han även med en liten promenad. På kvällen åt jag och Robin tacos medans Melvin lekte. Sen var det läggdags för prinsen och efter det så blev det endel tv-tittande och datorsittande innan vi också uppsökte sängen för ett par timmars sömn :)

Cool as a rockstar!

Min söta cooling <3 (Foton tagna i söndags)

Måndag & Tisdag - Hemresa och mammaträff

Måndagen börjades med frukost och sen var det packning och handling innan vi åt lunch och tillslut begav oss hemåt. Det var en underbar vår-dag med hela 15+ ute, så kändes inte lockande att sitta i en bil. Bilresan gick bra och vi stannade bara 2 gånger. Åt sallad på en rastplats vid solnedgången :)

Kom hem i hyfsat bra tid så då var det bara att ge Melvin gröt och sen natta honom. Resten av kvällen var allmänt lugn. Såg bla. Familjen Annorlunda på tv.

tisdagen så gick vi upp i bra tid, skulle iväg på mamma/bebisträff i stan så var bara att kliva ur sängen. Åkte bil till träffen och hade det trevligt där ett par timmar, åt lite lunch och fikade. Sen åkte jag och Melvin och hämtade fina syster/moster för en sväng på Gränby C! Där köptes ingenting mer än mat, har spanat in en heldel saker som jag skulle vilja köpa men jag väntar tills efter London.

Kom inte hem förrän vid 18.30 så då var det bara att mysa en stund innan det var gröt & läggdags. Därefter så åt jag min kvällsmat, blev en sallad och en bit ciabatta bröd.

Packade upp endel sen vi var iväg och myste allmänt.

Torsdag - Söndag

Torsdagen så klev vi upp i god tid, ut och packa in det sista i bilen och göra oss i ordning. Kom iväg vid 09.30 då vi skulle hinna med att tanka och handla lite saker innan vi fortsatte neråt i landet. Stannade till i Enköping och köpte lite gott på godisgallerian och sen stannade vi i örebro och åt på pizzahut innan vi kom fram till Alingsås.

Köpte blommor och till Robins syster som fyllde år och sen blev det lite fika där :) Kvällen blev allmänt lugn, satt vid tv.

Fredagen så var vi ut på promenad, var en sväng till Maxi och köpte mat till Melvin och sen tillbaka igen. Sen kom Robins morfar och hans vän på fika. På kvällen blev det tacos till mat och sen mys framför tv.

Lördagen åkte vi ner till Göteborg, Bäckebol och kikade på Ikea samt åt lunch. Melvin gick runt på hela Ikea och ville inte alls åka vagn. Skulle även köpa nytt batteri till min mobil men självklart så hade den butiken med batterier stängt när vi kom dit. På kvällen kikade vi på mellon och umgicks med R´s familj.

Söndagen var mest lugn, tog en promenad ner till stan där vi fixade ett proelm med R´s mammas mobil samt fikade. Åt god mat på kvällen och satt lite vid dator/tv.

Sötnosen lånar mammas halsband och busar under bordet

På en promenad i vårsolen

Med faster Sofie

Provar nya mössan inomhus, Coolingen med sin pappa på hemresan

Onsdag - Liten syster träff på stan

Började dagen med att försöka sova ut medans Robin gosade med Melvin. Började lite smått med packning och sen var det dags för Melvin att ta en tupplur. Under tiden så passade vi på att fortsätta packa samt ta fram påslakan så vi kunde byta i sängen.

Strax efter lunch tid åkte jag och Melvin med bussen till stan för att träffa fina syster/moster. Hjälpte henne att hitta jeans samt köpte en bh till mig, 2 tröjor på rea till Melvin samt ett par coola solglasögon till Melvin. Hoppas det fungerar bra med solbrillor till sötnosen då han blir så störd av solen och i bilen har vi inget solskydd till bilstolen ännu (måste beställa ett!!).

Sen mötte jag upp mamma på centralen när syrran skulle hem och så åkte vi hit och fikade lite. Hon lekte och myste såklart med Melvin också och han var glad, dessutom skulle han hela tiden visa hur bra han var på att gå med stöd.

När mamma hade åkt härifrån åt jag lite middag, fiskbullar och potatismos. Sen var det mer bus med lilla älsklingen. Ska snart sova då vi ska upp i god tid imorgon för att komma iväg i bra tid.

Trött prins idag <3

Tisdag - Mamma-bebis myskväll :)

Dagen började lugnt på hemma plan, hann med lek och lite städ samt mys. Robin tog Melvin medans jag duschade och vilade en stund. Vid 15 åkte jag och Melvin till stan för att vara hemma hos Emma & Tvillingarna på lite myskväll med tacos och tv/spel.

Barnen fick leka och sen var de fullt upp med dem så när de somnat lyckades vi äta vår tacos och ta en cider till det. Lite senare kom Madde över och vi spelade wii ett tag innan jag och Melvin skulle ta bussen hemåt igen, sötnosen hade redan pyjamas på sig så han blev ordentligt inbäddad i åkpåsen med sin snutte och en filt. Han sov hela vägen hem och vaknade bara till när vi lyfte över honom i spjälsängen där han sen sov vidare <3

Gick och la mig rätt omgående efter att ha pratat med stora älsklingen en stund om dagen.

Sötnosen väntar på bussen & Sötnosen som leker med en drake

Tvillingarna, Alice & Isak

Melvin i gåstol, Isak bland leksakerna

Nytt till min fina prins!

Här kommer bilder på böckerna jag köpte i måndags till Melvin samt bild på solglasögonen jag köpte idag :)

Måndag - Mammaträff med minisemlor :)

Dagen började med lek och sen gjorde vi oss i ordning för att åka på mammaträff i stan. Var som vanligt kul att träffa mammorna och bebisarna. Dock var inte Melvin på topp riktigt, han åt endast 2 skedar av lunchen. Sen åt han iaf en hel burk mat ett par timmar senare.

Blev bjudna på gott bröd som lite lunch och sen fika med minisemlor och chokladbollar, smaskens! Åkte hem vid 15 tiden då Melvin kändes varm i vagnen och jag ville låta honom få lite lugn och ro här hemma istället.

Väl hemma tog vi det lugnt ett tag sen gjorde jag lite kvällsmat till oss vuxna, blev soppa och smörgåsar och sen åt jag lite pannkakor då vi hade smet kvar.

Åkte och handlade med pappa när Robin kom hem och tog hand om Melvin, skönt att få hem lite mer mat. Köpte också 3 böcker till Melvin men de visar jag i ett separat inlägg.

Dessutom fyllde min fina pappa år så vi fikade lite med Almondy tårta på kvällen eftersom att vi inte är hemma när han ska ha fika med de andra. Såg på familjen annorlunda också, på tv4 play då jag missat lite.

Sen var det ganska tidig sänggång, välbehövligt!

Söndag - Gunga och promenad

Robin skulle vara ledig hela dagen var det tänkt, men ja vad ska man säga? Verkar som han alltid behövs på sitt jobb, iaf så ringde de o frågade om han kunde jobba så han tacka såklart ja. Vi hade ju endå inget speciellt planerat för dagen så.

Jag och Melvin myste på här hemma, dock så ville han knappt äta alls vilket inte är likt honom, fick trugas och lura med majskrokar för att få i honom maten.

Efter lunch och sömn tog vi en sväng med vagnen han och jag, Robin hade redan hunnit iväg till jobbet. Stannade och lät honom gunga lite innan jag tog en ganska lagom lång promenad. Skönt att komma ut lite iaf.

När vi varit hemma en stund och jag försökt med mat igen så kändes sötnosen varm och mycket riktigt hade han lite feber. Så gav alvedon och myste med honom innan det var dags för bad igen. När det var dags för gröt innan natten vägrade han nästan, men lyckades få i honom det mesta iaf vilket kändes skönt då jag inte ville att han skulle vakna hungrig.

Åt lite pannkaka och lite korv med bröd till kvällsmat samt tog det lugnt innan Robin kom hem sent. Var bara direkt i säng så man skulle få lite sömn iaf.

Frozen

Bilder från imorse

Lördag - 9 månader

Dagen började ganska lugnt, fotade Melvin lite till 9månaderskorten och myste. Sen ramlade han när han stod upp så han fick en liten bula i pannan stackarn :/ La på is inlindad i en handduk så det hjälpte till att få bulan mindre/ lindra det ömma.

Var inne mest hela dagen och bara myste innan Robin skulle till jobbet. Hann även med en liten promenad till affären under eftermiddagen och så en sväng runt kvarteret när jag endå var ute och gick. Skönt med friskluft för både Melvin och mig.

Hade fortfarande ont i munnen och svårt att äta så var väl inte på topphumör, Melvin var också lite gnällig så vi hade helt enkelt inte våran bästa dag.

Melvin somnade iaf gott på kvällen efter mys och bad och sov sen hela natten. Middagen blev tacos med Robin när han hade kommit hem från jobbet <3

Satt under dagen och tänkte på att nu har Melvin funnits lika länge utanför min mage som han var inne i min mage, helt otroligt <3

Foton

Skickade efter lite framkallningar på foton idag och passade på att beställa 2 förstoringar också på Melvins första månader :) Hoppas att de blir lika fina som jag tänkt mig.

Fredag - Tandutdragning

Dagen började rätt lugnt, kunde knappt säga ett ord så försökte vara så tyst som möjligt och spara på rösten. Åkte & hämtade syster från jobbet vid 11 och åt lunch hemma hos henne samt umgicks ett tag innan jag skulle åka till tandläkaren medans hon tog hand om Melvin.

Sån tur att hon kunde då jag verkligen hatar att gå till tandläkaren så att ta med Melvin hade varit en väldigt dålig idé. Fick iaf tänderna utdragna tillslut (inför insättningen av tandställningen), sen var det bara gå med tussar i munnen ett tag, hade iaf med mig en sjal som fick agera som skydd så jag slapp gå runt o visa mig med tussar utstickande ur munnen.

Väl hos syster så tog jag alvedon och fick vila en stund på soffan så jag skulle kunna åka hem med Melvin sen.
Var hemma till strax före 17.45 då jag var tvungen att springa in på affären också.

Åt lite korv och potatissallad till middag men var väl inte sådär superskönt i munnen. Gav Melvin kvällsmål och sen la jag honom. Dock vakna han ett par gånger och tillslut fick han sova mellan oss i sängen.

Melvin 9 månader <3

Melvin gillar:
Kramar, att bli kittlad, tittut, att stå och gå, när man läser saga för honom

Gillar inte: Att bli lämnad "ensam" dvs när vi försvinner utom synhåll om han är trött

Äter: Mat, frukt, ersättning och hemmagjord havregrynsgröt.

Sover: 2 gånger på dagen (efter vardera huvudmål), samt hela natten från ca 19.30 - 06 och sen somnar han om efter mat

Kan: Ställa sig upp mot möbler, gå en bit med gåvagnen, krypa på riktigt

Säger: "mama", "bababa" (pappa) & "dä!" (där), han brukar dock säga mamma och pappa mest om han är ledsen typ som att han skriker på en av oss.

Är: Glad för det mesta, envis om han vill ha något och man flyttar det för honom följer han efter direkt.

Favoritsaker: Allas mobiltelefoner, datormus, gåstolen och leksaker som låter samt böcker.

Tänder: 2 st i underkäken

Första gången denna månad: Krypa riktigt samt ställa sig upp helt själv med hjälp av möbler

Använder: Stl. 68/74 på kläder, stl 4 på blöjor

Övrigt: Har nu börjat ha byxblöja dagtid på prov samt vanlig blöja nattetid för smidighetens skull. Slutade med napp 1 mars

Torsdag - Mars? Redan!

Då var vi inne i marsmånad då! Redan!! är min känsla.

Imorse födde min fina vän Sandra en dotter tillsammans med sin sambo, jätte söt liten flicka som ska heta Lola :) Stort grattis vännen!

Idag har vi tagit bort Melvins napp för att göra ett försök att sluta med den för honom, och han har inte klagat något i princip :)

Åkte till stan för att Robin skulle göra ett ärende på banken samt kolla lite andra småsaker och då åt vi varsin kebab till lunch medans Melvin sov så gott. Väl hemma tog vi det rätt lugnt, när Melvin somnat efter sin middag så bakade Robin lite muffins och jag läste lite.

Sen var det äta kvällsmat och gosa med Melvin och medans Melvin myste med Robin så satt jag här och gjorde min inlämningsuppgift i Matte B som skulle in innan midnatt. Gick ganska fort att fixa den så det var skönt!

Under dagen har Melvin fortsatt att träna på att resa sig och lyckats ett par gånger <3 Min fina kille! Dessutom stod han upp utan stöd nån sekund när han hade släppt ett handtag!

Att somna utan napp var inte heller ett problem, Robin tog hand om nattningen ikväll och han gnällde lite innan han somnade ca 1-2 min senare :)

Sötnosen som somnade i vagnen i stan samt sitter som en liten groda <3

Trött älskling ikväll!

Onsdag - Skottdagen!

Onsdagen började med att jag kände mig lite småhes, åkte iväg till stan för att gå på Gränby C med Emma och hennes tvillingar ett tag. Handlade bara en prydnadskudde som jag tidigare visat här från Lagerhaus, men som jag sa så handlade Emma för allt jag inte handlade för ;)

Vid 16 lämnade jag av dem hemma hos dem innan jag åkte mot syster med sambo för att lämna av Melvin som kulle vara där någon timme medans jag och Robin åt kinabuffé på stan. Var riktigt mysigt att äta middag där och maten var såklart jättegod!

När vi hämtade Melvin var han dötrött och vi fick försöka "tvinga" honom att vara vaken tills vi kom hem så vi kunde ge honom mat så han kunde få sova. Blev en flaska ersättning istället för gröt då han var för trött för gröt.