Gårdagen

Dagen igår började lugnt med lång frukost och sen promenad till Bvc för kontroll, var redan på morgonen mulet o grått ute och inte alls lockande att kliva utanför dörren. Besöket gick bra (för mer info läs tidigare inlägg), och vi gick sen hemåt. Dock hade det börja regna litegrann när vi gick hem så det var väl inte sådär jättekul, men Melvin somnade iaf hos Robin i bärselen :) Väl hemma så fortsatte Melvin sova hos Robin och jag tog det lugnt samt gjorde mig iordning för att kunna åka på tandläkarbesöket i stan.

När vi åkte in till stan hade regnet tilltagit och vi fick stressa till mottagningen där vi mötte upp mamma som skulle vara med som stöd samt ta hand om Melvin under tiden. Besöket gick toppen bra den här gången och jag är berättigad till fri tandreglering (dvs. tandställning etc.). Kändes superskönt att få höra det eftersom jag i flera år velat ha hjälp med mina tänder så det är bra att bollen äntligen är i rullning så att säga. Nu är det bara vänta på ett papper som ska komma hem och sen är det bara välja mottagning att gå till o så hoppas att man snabbt får hjälp.

Efter tandläkarbesöket gick vi en sväng på stan eftersom mamma endå var ledig resten av eftermiddagen från jobbet, sen blev det en fika också :) När jag och Melvin sen skulle ta bussen hemåt så hade regnet tilltagit så det var inget vidare att vänta på bussen ute, väl hemma så var det en bit att gå igen så hann bli ganska blöt.

Därefter blev med myskväll här hemma för hela slanten :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback