Fredagen - Shopping på Gekås(Ullared)

Fredagen blev det tidigt uppstigning, gjorde mig klar och matade Melvin samt gjorde lite frukost att ta med och äta i bilen :) Sen kom syster med pojkvän och så började den 3timmar långa resan mot Gekås Ullared. Det var rätt segt i början men sen kändes det som att det gick ganska fort en bit igen. När vi var på en av de mindre vägarna så säger min syster att det luktar bajs om Melvin så det var bara att stanna på första bästa parkeringsficka för blöjbyte..

Dock var det inte nådigt med bajs i den blöjan, han hade bajsat såpass att det hade läckt ner för benen och enda ner till foten!! Han hade sin stjärnoverall på sig som var full i bajs så det var bara att ta av honom alla kläder o så fick både jag, syrran och hennes pojkvän hjälpas åt att byta så att det inte skulle komma bajs på bilklädseln. Lyckades tillslut efter att ha använt typ ett halvt paket våtservetter få honom ren, men då hade jag självklart glömt nya kläder i skötväskan så han fick vara inlindad i en filt.

Efter blöjbytet åkte vi vidare och tillslut var vi iallafall framme i Ullared. Då började shoppingen som faktist gick hyfsat fort. Handlade hur mkt som helst, kändes som man bara gick och plockade i saker. Melvin var jättesnäll undetiden vi var där. Handlade för nästan 5000kr men då var det mesta till Melvin och så var det lite julklappar till honom med, de hade en heldel Fisher Price till superpriser så nu vet jag vad han ska få av min syster med pojkvän också ;)

Efter shoppingen så åt vi varsin kycklingburgare på Burger King och sen åkte vi tillbaka mot Vadstena igen, dock körde jag bara en bit då jag hade fått såpass ont i ryggen att jag inte kunde koncentrera mig på körningen.

Väl i Vadstena tog vi det lugnt ett tag innan vi hade kräftskiva :) Var jättemysigt och trevligt det med!



Kommentarer
Postat av: Jessica ♥ Mamma till Alicia ♥

Skoj med ullared :) Jag hitta dock inte så himla mycket denna gången.. Tyvärr är deras sortiment olika varje dag, så man vet ju inte riktigt när man ska åka dit för bäst fynd! Men men, en del fint fick man iaf :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback