Fredag - Vårpromenad, gunga och städning

Började dagen lugnt, gick inte upp förrän klockan 8 :) Melvin fick nämnligen sitt morgonmål vid 5 och somnade sen om i vår säng till 07.45! Så skönt när man får han att somna om för han blir en så mycket gladare kille då!

Kollade termometern och såg att det var 12 grader ute, så gick ut på en promenad och bort till en stor lekplats som finns en bit bort. Lekplatsen har funnits sen jag var liten men har nu förfallit totalt! Så himla tråkigt att se det så, tycker att det är underligt att inget görs åt den så att barnen kan leka där igen. I princip var det bara gungorna som fungerade. Melvin fick iallafall gunga lite grann då det fanns babygungor.

Gick efter det en annan väg hem och njöt av det underbara vädret. Så härligt att komma ut igen och det ger så mycket energi! Väl hemma lekte vi innan det var dags för Melvin att äta lite lunch. Efter det så tvättade jag och melvin lite, sen lekte han på sitt rum medans jag lyfte in mina färdigrensade klädbackar tillbaka till klädkammaren. Därefter var det sovdags för Melvin och jag passade på att dammsuga nedervåningen.

Lekte mer med Melvin och umgicks med Robin. Sen var det dags för kvällsmålet för Melvin innan han skulle få sova, han var så trött! Medans Melvin åt sitt kvällsmål hade vi ställt in vår middag i ugnen så strax efter att Melvin hade somnat så åt vi middag. Blev Fylld baconinlindad kycklingfilé med creme fraichetäcke och pommes denna kväll.. Därefter var det efter några om och men filmkväll, såg mästerkatten i stövlar fast på engelska. Helt okej film.


Sötnosen gungar :) (Många gungbilder nu men vad gör man inte när lilla älsklingen älskar att gunga ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback