Denna veckan hitills

Måndagen var hyfsat lugn, Robin var ledig hela dagen och nya vagnen kom hem äntligen. Hämtade ut den och hade det allmänt lugnt och mysigt här hemma. Såg familjen annorlunda på kvällen samt hann med att spela lite wii. Sötnosen var lite smågnällig till och från under dagen men somnade gott på kvällen.

Tisdagen hade vi bara förmiddagen då Robin skulle till jobbet sedan, åt lite frukost och gjorde oss i ordning sen gav vi oss ut i snön mot min farmor och farfar :) Väl uppe hos dem så började jag sy på en barnvagnsdyna och så pratade vi endel innan vi behövde bege oss hemåt så Robin skulle hinna äta innan jobbet och Melvin skulle ha lite lunch. När Robin åkt till jobbet så hade vi myseftermiddag här hemma, åkte och handlade på kvällen så när vi kom hem var det bara gröt till Melvin och sen läggdags.

Igår Onsdag så gick dagen i ett, det snöade för fullt ute så det var ingen idé att ens försöka ge sig ut. Började dagen med lite städning för att sen hälla upp massor av mat jag gjort till Melvin i småburkar och sen in i frysen. Därefter var det brödbak och sen mer städning. Efter det så skulle jag hinna med att göra cakepops och koka soppa till mammaträff. Däremellan skulle Melvin underhållas och få sin mat. Var klar med det sista små sakerna med städningen först 21.30 på kvällen.

Idag var det dags för mamma-bebis träff här hemma. Kom upp vid 8.30 tiden, då var Melvin på nedervåningen redan och busade med Robin :) Så härligt att höra de två när de busar :)

Strax före 11 kom de första mammorna och sen kom de ett par till :) Hade jätte trevligt som vanligt, bjöd på soppan och det hembakta brödet samt cakepops till fika, Emelie hade också bakat en tårta och tagit med som smakade toppenbra! De sista mammorna åkte vid 16 tiden och då var det mat tid för Melvin och sen sova.

Åt smörgåsar till middag då jag är ensam med Melvin ikväll, sen vid 20 somnade Melvin för natten så nu hoppas vi på en bra nattssömn för oss båda. Robin kommer hem först vid 00.30 inatt så då lär jag redan ligga och sussa sött!

Första bilden är en trött Melvin i måndags och resten av bilderna är från idag :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Mums vad gott allt såg ut! Verkar som du haft fullt upp :) Tack för tipset och länken! Jag godkänner inte kommentaren för då är den lättare för mig att hitta sen, hoppas det är ok?! Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback