Måndag och Tisdag

Igår började vi dagen med mys hemma och efter att Melvin hade fått sin lunch åkte vi och veckohandlade på Ica Maxi, skönt att få hem lite mat. Svängde också förbi Lidl för att köpa ett par småsaker innan vi ååkte hemåt igen. Väl hemma var det lunchdags, sen mera bus och lek med Melvin innan Robin åkte.

Därefter myste jag och Melvin en stund i sängen och kikade på tv då jag inte kände mig helt 100 bra i kroppen. Efter en vilostund kändes det lite bättre och vi lekte lite mer. Sen var dte middag för Melvin samt tupplur.

Middag för oss vuxna blev hamburgare med bröd, sen var det dags att sova för Melvin som somnade på stört. Kikade på familjen annorlunda på tv och bara tog det lugnt.

Idag gick vi upp hyfsat tidigt, Melvin vaknade vid 06.30 för mat sen gick vi upp vid 8 då vi skulle iväg med bussen kl 10.10 och inte ville behöva stressa så mycket. Åkte till stan med bussen och bytte till nästa för att ta oss till mamma-bebisträffen :) Träffen var trevlig men kunde inte stanna så länge då jag bestämt träff med min vän Diana för fika på stan. Hade en trevlig stund med henne också och hon var så snäll att hon köpte en söt skjorta som Melvin kommer kunna ha till sommaren :)

Väl hemma igen så vilade vi en stund samt busade, sen började jag med dagensmiddag Kycklinggryta med mangochutney och ris. Ganska gott blev det iaf.

Sen grötdags och sova för Melvins del, har sen dess suttit här och så har Robin kommit hem från jobbet. Imorgon är iaf Robin ledig så på dagen får vi ha familjemys!

Sötnosen igår!



Finaste hjärtat på mammabebisträffen, Chailatte


Morotskaka


Sötnosen på caféet & i knät på Diana!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback