Helgen

I Fredags var vi hemma hela familjen och myste, så härligt att ha Robin hemma också. Åkte till stan en sväng också och kikade på vagnar samt köpte tavelramar på Ikea till förstoringarna jag beställde på Melvin. På kvällen gjorde jag baconinlindad kycklingfilé i ugn med pommes. Sen tittade vi på tv och åt lite gott samt passade på att sitta lite vid datorn.

Igår Lördag började Robin tidigt på morgonen på jobbet så på förmiddagen var det bara jag och Melvin här hemma. La köttet inför kvällens mat i marinad medans Melvin kröp runt. Han var verkligen överallt och ingenstans hela tiden så det var full rulle kan man lugnt säga. På eftermiddagen kom syster med sambo på besök och fikade :) Trevlans att få lite besök och då hade även Robin kommit hem.

Grillade rostbiff i skivor till middag, premiär grillning för iår! Blev jättegott, till det hade vi potatissallad och kryddsmör. När vi ätit var det Melvins tur att få kvällsmål innan han skulle sova.

Idag så började Robin tidigt igen och jobbade dessutom över så jag och Melvin var ensamma enda tills eftermiddagen. Idag var det vääldigt mycket gnäll så fort han inte fick vara på det han ville = saker han inte ska leka med. När Robin kom hem fick jag sitta och ta det lugnt en stund medans Robin tog hand om Melvin.

Hoppas att denna fas/period snart är över för det är ingen höjdare. Tur att han är så underbar endå min prins <3

Lagade fläskfilé med currysås, banan och ris till middag. Riktigt gott och enkelt! Snart så ska jag lägga mig så jag får min sömn innan lilla hjärtat vaknar.

Vad har ni hittat på i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback